Auteur Sujet: [MAJ] WinUAE  (Lu 5086 fois)

Hors ligne blue light

  • AMIGAISTE PRO
  • ****
  • Messages: 240
  • Karma: +2/-0
    • Voir le profil
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #15 le: 05 septembre 2010 à 16:58:38 »
ouaip, elle va sortir ce mois ci, on dirai qu'il a bossé surtout sur l'amélioration de l'émulation CD32, je croise les doigts pour pouvoir enfin jouer à Microcosm sans saccade !

Hors ligne blue light

  • AMIGAISTE PRO
  • ****
  • Messages: 240
  • Karma: +2/-0
    • Voir le profil
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #16 le: 25 septembre 2010 à 03:32:35 »
Bonne nouvelle pour les passionnés d'émulation Amiga (comme LIO...hum...) : WinUAE 2.3.0 est dispo sur le site officiel ! :roll:

En ligne Sebkos

  • Pirate Zombi
  • Administrateurs
  • BOSS
  • *****
  • Messages: 3886
  • Karma: +14/-1
  • Collectionne les têtes de poisson séchées...
    • Voir le profil
    • Insert Disk II
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #17 le: 25 septembre 2010 à 09:40:08 »
Super, ça ne chome pas !!  (saute)

L'amiga CD32 est à l'honneur sur cette nouvelle version ! :)
Faudrait faire une rubrique CD32 sur ID2 dites donc !!!!  :o


Merci pour l'info Blue Light !  :flower:



Hors ligne jegougou

  • AMIGAISTE EXPERT
  • *****
  • Messages: 275
  • Karma: +0/-1
    • Voir le profil
    • AmigaVibes
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #18 le: 27 septembre 2010 à 14:51:22 »
ouep mise a jour effectué hier soir  :))

En ligne Sebkos

  • Pirate Zombi
  • Administrateurs
  • BOSS
  • *****
  • Messages: 3886
  • Karma: +14/-1
  • Collectionne les têtes de poisson séchées...
    • Voir le profil
    • Insert Disk II
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #19 le: 16 mars 2011 à 19:16:36 »
WinUAE 2.3.1 released (26.02.2011)
==================================

New features:

- Directory filesystem ACTION_LOCK_RECORD and ACTION_FREE_RECORD.
- Gamepad joystick type for games that support 2nd fire button but
  can't read it without pullup resistor. (for example Aladdin)
- Manual filter configuration fully implemented.
- Autoresolution supported (automatically selects lowest used
  resolution on the fly)
- MIDI device names are stored in configuration file.

Updates:

- Custom chipset undocumented feature compatibility updates.
  (For example Magic Demo / Diabolics, MoreNewStuffy by PlasmaForce,
  Kefrens Party Intro by Wiz)
- M68K AROS compatible IDE and RTG emulation.
- Statefile compatiblity updates. (Initial audio glitches, mouse
  counters updated correctly, CPU exact mid-instruction state saved,
  active disk DMA state saved)
- New filter defaults, 1x (not FS) and always scale if selected
  screen/window size is very small or large enough.
- Auto resize and center filter modes 1x/2x.. modifiers now
  adjust window size.
- Attempt to load disk image and harddisk paths in state files from
  current directory, current adf/hardfile path and finally state
  file directory if original path or file is missing.
- SCSI emulation physical drive tray load/eject passthrough.
- SCSI emulation CD audio support improved.
  (for example T-Zero and The Shadow of the Third Moon)
- Clipboard sharing disable option in GUI.

2.3.0 bugs fixed:

- Audio pitch errors if audio period rate was near minimum audio
  DMA limit.
- Very heavy CPU usage if program continuously plays really short
  audio samples.
- ROM scanner again detects *.rom files in root directory.
- Sample ripper works again.

Bugs fixed:

- Directory filesystem was slow on most modern multicore systems.
- CDTV CDA playback didn't work if play ending track was set to
  last track. (Prehistorik CDTV)
- 2352 byte sector plain ISO images didn't mount correctly.
- Some drives had problems reading Mode 2 Form 1 data tracks.
- SPTI+SCSI SCAN didn't detect any non-CD devices (broke in 2.2.1)
- Automatic resize filter didn't always work correctly.
- Topmost scanline was usually not visible in autoscale modes.
- GamePorts parallel port joystick configuration crash fix.
- Random RTG color errors when switching to/from fullscreen 8-bit
  RTG modes.
- Archive mounting crashed if something prevented complete unpack
  (for example non-dos dms image file)
- Harddrive state files didn't save correctly if more than one
  harddrive was configured.
- A2065 Z2 board emulation fixes. (Lost interrupts, broadcast
  packets getting ignored, transmitter dropping big packets.)
- A500 power led fade tricks really work now.
- HRTMon didn't work in cycle-exact modes.

And more...




nowhereman

  • Invité
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #20 le: 17 mars 2011 à 11:48:31 »
ouais, bin moi je trouve que sur certains trucs ça regresse :
- l'effet de changement de resolution horizontalement (Runaway/2000ad ou Disposable hero) ça redeconne un peu
- des configs A4000 HD qui demarre plus
- et un slide utilisant Scala qui me donne un ecran noir avec toutes les configs

Hors ligne Frog

  • Modérateurs
  • BOSS
  • *****
  • Messages: 4194
  • Karma: +9/-1
    • Voir le profil
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #21 le: 17 mars 2011 à 13:23:57 »
faut reporter ces bugs pour qu'ils les corrige

En ligne Fredko

  • AMIGAISTE PRO
  • ****
  • Messages: 186
  • Karma: +3/-0
    • Voir le profil
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #22 le: 03 juin 2011 à 18:33:17 »
WinUAE 2.3.2 released (02.06.2011)
==================================

New features:

- AROS ROM replacement development snapshot included, replaces old
  very basic ROM replacement feature, used by default if official
  KS ROM is not found.
- New autofire option. Button released = autofire. Button pressed = normal
  non-autofire firebutton.
- Stop the CPU and wait until blitter has finished if any blitter register
  is accessed while blitter is busy and CPU mode is fastest possible.
  Better workaround than immediate blitter for programs that have blitter
  wait bugs with fast CPU.
- Serial port telnet server.

Updates:

- Disk emulation accuracy improved
  (Codertrash / Mexx, El Egg Tronic Quarts / Quadlite)
- CIA timer undocumented startup delays emulated (Risky Woods sound
  glitches)
- win32.floppy_path and win32.hardfile_path really works as expected.
- Display panel refresh rate accepts non-integer values.

Bug fixes:

- Implemented workaround that should fix Direct3D blank screen problem.
- Sample ripper crash.
- 68000 exception 3 emulation fixed again. (Broke compatibility with some
  very old copy protections, for example Soldier of Light and Zoom!)
- Reset bug that broke Arcadia mode, A1000 mode and Action Replay ROMs.
- Automatic resolution switch interlace detection was unreliable.
- CD32 early boot menu is accessible again.
- Rare crash when switching from fullscreen RTG mode to native mode.
- Borderblank chipset feature didn't work in ECS Denise mode.
- Possible input configuration corruption due to uninitialized variable.
- Color change table overflow crash that can happen when emulated
  program crashes really badly.

En ligne Sebkos

  • Pirate Zombi
  • Administrateurs
  • BOSS
  • *****
  • Messages: 3886
  • Karma: +14/-1
  • Collectionne les têtes de poisson séchées...
    • Voir le profil
    • Insert Disk II
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #23 le: 03 juin 2011 à 23:52:48 »
Ca y'est ! Super!

Merci pour la new Fredko !!  :flower:



En ligne Fredko

  • AMIGAISTE PRO
  • ****
  • Messages: 186
  • Karma: +3/-0
    • Voir le profil
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #24 le: 18 juin 2011 à 22:28:23 »
Début d'une nouvelle série de bêta pour la future version 2.3.3
http://eab.abime.net/showthread.php?p=762209#post762209 :wink:

En ligne Sebkos

  • Pirate Zombi
  • Administrateurs
  • BOSS
  • *****
  • Messages: 3886
  • Karma: +14/-1
  • Collectionne les têtes de poisson séchées...
    • Voir le profil
    • Insert Disk II
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #25 le: 18 juin 2011 à 23:45:46 »
Ben dites donc, ça traine pas !!!  :lol:

Heureusement, d'ailleurs... vu la concurrence !!!

Un énoooorme merci à Toni Wilen !!! Sans quoi l'émulation amiga n'aura jamais été... Du moins aussi bien !!!  :flower:


Merci une fois de plus pour la new Fredko !



Hors ligne Frog

  • Modérateurs
  • BOSS
  • *****
  • Messages: 4194
  • Karma: +9/-1
    • Voir le profil
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #26 le: 19 juin 2011 à 00:10:52 »
Tony Wilen qui est aussi ne l'oublions pas l'auteur du célèbre FileMaster 3

En ligne Sebkos

  • Pirate Zombi
  • Administrateurs
  • BOSS
  • *****
  • Messages: 3886
  • Karma: +14/-1
  • Collectionne les têtes de poisson séchées...
    • Voir le profil
    • Insert Disk II
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #27 le: 22 décembre 2016 à 09:36:31 »
Notre célèbre émulateur Amiga WinUAE vient tout juste d'être mis à jour. Un joli cadeau de Noël !

C'est une donc la version 3.4.0 qui nous est proposé, avec tout un tout un tas de nouvelles fonctions ou corrections. (saute)

Plus d'informations sur le site officiel de WinUAE.



New emulated hardware:

Graphics adapters:

ColorBurst
Harlequin
OpalVision (OpalPaint, King of Karate)
Accelerator boards:

Blizzard 1230 MK II and III.
IVS Vector 68030.
HD controllers:

Blizzard 1230 MK II and III SCSI Kit.
Buddha.
Expansion Systems Dataflyer Plus.
FileCard 2000/OSSI 500
Mainhattan A-Team.
Microbotics HardFrame.
SCRAM 500/2000.
Network adapters:

AmigaNet.
Ariadne.
Ariadne II.
LAN Rover/EB920.
NE2000 compatible PCMCIA.
NE2000 compatible ISA (x86 bridgeboard compatible).
X-Surf and X-Surf 100 (Partial).
American Laser Games arcade game hardware:

LaserDisc player (video file)
Genlock (using video file genlock mode)
Light gun and buttons.
New features:

RAM/RTG RAM handling updated, all size combinations are now supported.
Autoconfig board GUI list with custom sorting support.
RAM Z2/Z3 board full autoconfig data customization support.
Up to 4 Z2 and Z3 RAM boards can be enabled simultaneously.
Multiple display and sound boards can be now enabled simultaneously.
Genlock realtime custom image, video file or capture stream overlay.
Genlock mode screenshot/video alpha channel support.
Accelerator board 68000 fallback mode supported.
Game Ports panel custom mapping autofire support.
Network access on screen led.
Single step (emulate one frame + pause) input event.
MIDI and Genlock video volume control.
Updates:

Reduced input latency.
Reduced WASAPI sound mode latency.
WinPCap network mode now uses generated local MAC address, no more MAC conflicts between Windows and emulated Amiga.
If some RAM board is not JIT Direct capable, only board’s access mode changes to JIT Indirect. Global JIT Direct option is not switched off.
Most RAM size/position related JIT Direct restrictions are gone.
Environment variables in file paths (%VAR%) are now always expanded.
Implemented AGA only bitplane DMA overrun emulation (Moon Child).
Host path 260 character limit removed (Windows 10 v1607+ only).
Bug fixes:

Shortcuts with Shift key work again.
Custom Game Port remapping does not disappear mysteriously anymore.
Mounting file with size less than 512 bytes as a harddrive work again.
CDTV statefiles fixed.
On the fly directory/archive mounting only worked once under OS4.x.
Worms DC and ACSYS (possibly others) graphics glitch fixed.
Bad sprite collision optimization fixed (Jumpman Junior).
Stop PPC emulation first, before freeing any emulation resources to prevent random crashes at exit.
FPS.Adj config file handling fixed.
ATAPI CD emulation odd data size fix (HDToolbox hang)
default.uae with unplugged device: set to none, not layout A.
And more…




Hors ligne rodi

  • BOSS
  • *****
  • Messages: 2514
  • Karma: +9/-2
    • Voir le profil
Re : [MAJ] WinUAE
« Réponse #28 le: 20 janvier 2018 à 15:56:27 »